bereic® meer met uitstraling

Website laten maken

Een website laten maken laat je aan bereic® over wanneer je echt iets wil bereiken. Wij maken websites die de bezoekers vloeiend verleiden tot aanvragen en bestellingen, of een ander gewenst doel. Op die manier werkt je website als een soort machine. Er komen ‘automatisch’ klanten bij je. Maar hoe bereiken we dat dan?

Waar kan ik een website laten maken?
Hoe lang duurt het om een website te maken?
Is het moeilijk om zelf een website te maken?
Professionele website laten maken

Waar kan ik een website laten maken?

  • Er zijn verschillende online marketing- en communicatiebureaus waar je een website kunt laten maken. Ook bereic valt onder de bureaus die je goed kunnen helpen. Deze bureaus zijn bedreven in het maken of aanbieden van praktische contentmanagementsystemen (CMS). Daardoor kun je eenvoudig zelf de inhoud van de website aanpassen. Een website wordt bijvoorbeeld gemaakt in WordPress of een ander systeem.
  • Soms zijn er ook individuele specialisten die websites voor je kunnen maken. Als het klikt met diegene, kan dat goed werken. Er zijn natuurlijk wel risico’s. Een team van specialisten ziet vaak meer dan een enkeling en een team kan verschillende vakdisciplines inbrengen. Daarnaast kan het zijn dat je bijzonder afhankelijk wordt van die ene webbouwer. Dan vraag je je in een later stadium af waar je aan begonnen bent.

Aan een kant is een bepaalde afhankelijkheid natuurlijk logisch. Je websitebouwer heeft er immers veel verstand van en kan snel aanpassingen voor je doen. Maar zorg altijd dat je zelf ook inloggegevens hebt en dat je je website kunt verhuizen naar een ander. Zorg ten tweede dat je zelf aanpassingen kunt doen binnen de website. Overleg vooraf met je ontwikkelaar wat je zelf wenst te kunnen doen binnen je website.

Wanneer een webbouwer je heel afhankelijk maakt, is dat in potentie een ‘rode vlag’. Een goede webbouwer wil het je juist makkelijk maken om aan jouw project te werken. Vaak zijn bureaus dusdanig professioneel ingericht dat ze meedenken met jou als klant. En dat je bijzonder veel dingen zelf kunt regelen binnen je website. Uiteraard staan ze (en we) stand-by als je juist hulp wenst. Ook structureel beheer en onderhoud kun je uitbesteden aan je bureau.

Hoelang duurt het om een website te maken?

Een vrij platte, ‘simpele’ website met enkele pagina’s valt in enkele weken te maken. Dan gaan we er even vanuit dat je al een logo en huisstijl hebt en dat je al teksten paraat hebt. Het wordt al anders als je nog niets hebt of juist vernieuwing wenst. In de praktijk blijkt vaak dat een bedrijf veel meer wil dan enkel een website laten maken. Een bedrijf wil misschien een heel nieuw concept (idee). Een andere uitstraling. Een ander level.

Het gaat langer duren wanneer je in de richting van een nieuw concept gaat. Ook gaat het langer duren als je huidige concept behoorlijk uitgebreid is. Een behoorlijk diepe, ‘complexe’ website met meerdere lagen/verdiepingen vraagt om een sterk doordachte navigatiestructuur. Doordacht in de zin van consumentenpsychologie. Daar kan een bureau, als ze die kennis in huis hebben, de juiste (navigatie)keuzes voor maken.

Alles dat we als bereic voor je doen onderbouwen we met wereldwijde inzichten over consumentenpsychologie. We maken van websites magneten, merken en associatienetwerken: aantrekkelijkheid wordt verbondenheid. Hoelang duurt het om een website te maken die aan onze inzichten voldoet? Afhankelijk van de complexiteit kan het een maand of een paar maanden kosten om je website te bouwen.

Is het moeilijk om zelf een website te maken?

Je kunt natuurlijk ook zelf een website maken. En nee, dat is niet per se moeilijk. Maar het vraagt enorm veel keuzes, denkwerk en tijd/energie. Daarbij komt dat iedereen ‘een website’ kan maken, maar een werkende website is toch wat anders. En dan bedoelen we ‘werkend’ qua conversie, nog niet eens technisch. Een conversie is een bepaalde actie die jouw bezoeker onderneemt.

Bedrijven beseffen vaak al wel het belang van zoekmachineoptimalisatie en het creëren van content. Veel ondernemers en organisaties realiseren dat je website alleen ‘leeft’ als er bezoekers op komen of ‘landen’. Contentcreatie helpt daarbij. Je ontvangt (relevante) bezoekers op je website, omdat zij via zoekmachines de inhoud vinden die je aanbiedt.

Maar dat is enkel het begin… Leuk dat het je lukt om bezoekers aan te trekken: en dan? Laat je ze willekeurig rondkijken? Grote kans dat ze dat (nu) doen. Rondkijken. Om vervolgens je site te verlaten zonder actie. Zonde van de inspanning en investering. Je website is geen doelloos visitekaartje, het is een potentiële marketingmachine.

Professionele website laten maken

Een website als marketingmachine vereist meer dan bezoekers. Het vereist actie, conversie. Want dan zet je bezoekers doelgericht om in nieuwe klanten. Dan wordt het allemaal nog een stuk leuker. Dus ga doelgericht met bereic aan de slag: een professionele website laten maken met een conversiedoel.

Welke actie maakt van jouw bezoeker een klant? Wil je bijvoorbeeld meer bestellingen, afspraakbevestigingen/reserveringen of offerteaanvragen dankzij je website? Wij richten je site in naar jouw gekozen conversiedoel. We verbeteren de ‘customer journey‘, de klantreis. Dit doen we onder andere met een sterk concept en inzichten uit de consumentenpsychologie. Zo kan de ‘omzetting’ van bezoekers in klanten vorm gaan krijgen.

Zachte conversie

Soms zijn bezoekers helemaal nog niet toe aan een directe aankoopactie. Deze bezoekers kun je alsnog sturen naar een ‘zachte’ conversie. Wat is dat?

  • Je bezoeker schrijft zich in voor een nieuwsbrief
  • Je bezoeker downloadt een folder/brochure
  • De bezoeker vraagt op een andere manier meer informatie aan

Door dit te faciliteren, geef je jouw lead (iemand die geïnteresseerd is) alvast een eerste aanzet en voorzet. Dat is alsnog beter dan dat diegene ‘weg’ is, zonder enige binding.

Harde conversie

Het is goed mogelijk dat de zachte conversie leidt tot prospects (serieuze interesse, potentiële klanten). Daarmee wordt de weg geplaveid voor een ‘harde’ conversie: een aankoop of reservering.

Een bezoeker landde niet voor niets op je website. Er is een klantreis, een oriëntatiefase. Faciliteer zachte conversies, genereer leads en prospects en converteer ze in klanten. Dan wordt je website een marketingmachine. Team bereic heeft als compleet bureau de specialisten in huis om dit stapsgewijs te realiseren. Zo kun je echt een professionele website laten maken.

Conversie-optimalisatie: verbeteren

Tot slot: misschien zit het ‘denken in conversie’ al in je hoofd én in je website. Maar loopt de machine nog niet zo soepel als gehoopt. Onze marketingstudio doet om die reden aan conversie-optimalisatie.

We bekijken je huidige opzet van je website en adviseren concrete aanpassingen voor een betere conversie. Visitekaartje? Machine!