bereic® meer met uitstraling

Consumentenpsychologie

1.

Communicatie

 

2.

Concept

 

3.

Contentcreatie

 

4.

Customer journey

 

5.

Consumenten-
psychologie

Dankzij consumentenpsychologie en de inzichten daaruit kun je je website slimmer laten werken. We richten je website zo in dat bezoekers vloeiender richting een ‘conversiedoel’ gaan. Zo zegt het onderbewuste brein eerder ‘ja’ tegen jouw product of dienst. 

 

Meer bestellingen, meer contactaanvragen?

Je trekt bezoekers naar je website, top. Maar soms het lijkt wel alsof er iets mis is. Ze doen niets! Of is er misschien iets mis met jouw website? De bezoekers van je website maken hun beslissingen vaak onbewust. Terwijl jouw website daar mogelijk te weinig op ingericht is. Je website houdt rekening met ratio, terwijl automatische gedragsprincipes doorslaggevend kunnen zijn.

Als bereic® boren we wereldwijd belangrijke kennisbronnen aan op het gebied van consumentenpsychologie. Daardoor is er volop kennis over onbewust consumentengedrag. Die kennis biedt sterke tools om een website echt effectief te maken. Zo bereik je bijvoorbeeld meer bestellingen of meer contactaanvragen.

 

Toepassen consumentenpsychologie website

Onze consultancy-tak adviseert je over hoe je inzichten uit consumentenpsychologie succesvol toepast op je website. Dat gaat veel verder dan je website als ‘visitekaartje’. Zo’n visitekaartje laat enkel zien hoe je huis eruitziet. Met optimalisatie op basis van consumentenpsychologie zet je website vervolgens aan tot actie. Tot conversie.

Schakel bereic in:

  • Obstakels opsporen
    De consultant bekijkt je huidige website en doet een ‘expert review’. Dat omvat het opsporen van obstakels die conversie laten ontsporen. De ‘flow’ is belangrijk in je customer journey.
  • Voorstel verbeterpunten
    Die journey richting de conversie kan hoe dan ook beter. Daar doet de consultant een voorstel voor. Met een serie sterke en concrete verbeterpunten kun je gericht aan de slag.
  • Verleidelijke vormgeving
    Vaak is de vormgeving onderdeel van het optimalisatievoorstel. Vormgeving kan bewust en onbewust verleiden tot gedrag, bijdragen aan de aanzet tot actie. Automatische gedragsprincipes.
  • Kraakheldere klikpaden
    Dankzij de verbeterpunten zijn de ‘klikpaden’ die bezoekers afleggen (naar het conversiedoel) kraakhelder. Op die manier wordt je website een snelweg, in plaats van een zandweg.
  •  Gedachteloze gebruiksvriendelijkheid
    Uiteindelijk banen we die weg naar bijna gedachteloze gebruiksvriendelijkheid. Zo komen ze je bezoekers zonder moeite en met een goed gevoel bij dat ene conversiedoel.

 

Consumentenpsychologie en content

We hebben het hier tot nu toe over de website als route. Dat stramien, die schil, is voorzien van teksten en foto’s. Inhoud dus, oftewel content. Ook in onze contentcreatie passen we wereldwijde inzichten uit de consumentenpsychologie toe. Kies voor consultancy en laat je adviseren.