bereic® meer met uitstraling

Conversie

Jouw website kan schitteren in een rol als goedlopende marketingmachine, die leidt tot meer conversie. Een conversie is een bepaalde actie die jouw bezoeker onderneemt. Bepaal welke actie belangrijk is.

Bedrijven beseffen vaak al wel het belang van zoekmachineoptimalisatie en contentcreatie. Veel ondernemers en organisaties realiseren dat je website alleen ‘leeft’ als er bezoekers op ‘landen’. Contentcreatie helpt daarbij. Je ontvangt (relevante) bezoekers op je website.

Maar dat is enkel het begin… Leuk dat het je lukt om bezoekers aan te trekken: en dan? Laat je ze willekeurig rondkijken? Grote kans dat ze dat nu doen. Rondkijken. Om vervolgens je site te verlaten zonder actie. Zonde van de inspanning en investering.

Je website is geen doelloos visitekaartje, het is een potentiële marketingmachine.

Omzetting van websitebezoekers naar nieuwe klanten

Een website als marketingmachine vereist meer dan bezoekers. Het vereist actie, conversie. Want dan zet je bezoekers doelgericht om in nieuwe klanten. Dan wordt het allemaal nog een stuk leuker. Dus ga doelgericht aan de slag: bepaal je conversiedoel.

Welke actie maakt van jouw bezoeker een klant? Wil je bijvoorbeeld meer bestellingen, afspraakbevestigingen/reserveringen of offerteaanvragen dankzij je website? Wij richten je site in naar jouw gekozen conversiedoel. We verbeteren de klantreis (customer journey).

Dit doen we onder andere met een sterk concept en inzichten uit de consumentenpsychologie. Door middel van consultancy krijg je concrete adviezen aangereikt voor je conversie. Zo kan de ‘omzetting’ van bezoekers in klanten vorm gaan krijgen.

Leads: wat is ‘zachte’ conversie?

Soms zijn bezoekers helemaal nog niet toe aan een aankoopactie. Deze bezoekers kun je alsnog sturen naar een ‘zachte’ conversie. Wat is dat?

  • Je bezoeker schrijft zich in voor een nieuwsbrief
  • Je bezoeker downloadt een folder/brochure
  • De bezoeker vraagt op een andere manier meer informatie aan

Door dit te faciliteren, geef je jouw lead (iemand die geïnteresseerd is) alvast een eerste aanzet en voorzet. Dat is alsnog beter dan dat diegene ‘weg’ is zonder enige binding.

Harde conversie

Het is goed mogelijk dat de zachte conversie leidt tot prospects (serieuze interesse, potentiële klanten). Daarmee wordt de weg geplaveid voor een ‘harde’ conversie: een aankoop of reservering.

Een bezoeker landde niet voor niets op je website. Er is een klantreis, een oriëntatiefase. Faciliteer zachte conversies, genereer leads en prospects en converteer ze in klanten. Dan wordt je website een marketingmachine. Team bereic® heeft de specialisten in huis om dit stapsgewijs te realiseren.

Conversie-optimalisatie: verbeteren

Tot slot: misschien zit het ‘denken in conversie’ al in je hoofd én in je website. Maar loopt de machine nog niet zo soepel als gehoopt. Onze marketingstudio doet om die reden aan conversie-optimalisatie.

We bekijken je huidige opzet van je website en adviseren concrete aanpassingen voor een betere conversie. Visitekaartje? Machine!