bereic® meer met uitstraling

Concept

1.

Communicatie

 

2.

Concept

 

3.

Contentcreatie

 

4.

Customer journey

 

5.

Consumenten-
psychologie

Met een ‘creatief concept’ zet je een sterke uitstraling neer. Je onderscheidt je serieus ten opzichte van anderen. Het creatief concept is een opvallend, positief en origineel visueel statement. Dat concept zet de toon. Het symboliseert in een oogopslag waar je als bedrijf voor staat. Een pakkend, innemend beeld met betekenis.

 

Creatief concept als fundament

Je kunt als bedrijf vast hele verhalen vertellen over je oorsprong, je missie en visie. Maar iemand die snel je website snel ‘scant’, kan net zo snel vertrekken. Tenzij je diegene vanaf het begin weet te boeien. Met een uniek beeld bijvoorbeeld. Het beeld dat representeert waarom jullie bestaan. Het beeld dat het doel van je bedrijfsconcept laat zien. Op creatieve wijze.

Zo’n creatief concept werkt als een fundament. De boodschap van je doorgaans lange en complexe verhalen zijn simpel samengevat tot de kern. Die kernboodschap komt daarna in alle uitingen terug. Marketing en communicatie worden zo ‘geladen’ en herkenbaar. Of, krachtiger nog, ‘her-kern-baar’. Je potentiële klanten zien je merkbelofte, jouw oplossing.

 

Langere tijd leidend

  • Dit idee is langere tijd leidend. Het vormt de basis voor je contentcreatie en campagnes. In die marketing- en communicatiemiddelen kun je weliswaar variëren, waarbij het concept de rode draad blijft. Op die manier bouw je op de lange termijn aan een ‘associatienetwerk’ in het brein. Het concept van een fastfoodketen is zo herkenbaar dat een grote gele M direct allerlei associaties oproept.
  • En een of ander wereldberoemd colamerk speelt al jaren in op ‘geluk’. Geluk met anderen, geluk met kerst, proef het gevoel. Alle contentcreaties, campagnes en communicatie-uitingen ‘dragen’ dit geluksconcept. Vervolgens associeert je brein onbewust dat drankje met die geluksgevoelens. Je drinkt als het ware geluk. Dan smaakt specifiek die cola echt wel beter dan alle andere colamerken.

 

Creatief concept ontwikkelen

Een creatief concept ontwikkelen doe je bij bereic®. Wij komen met een onderscheidend idee waarin de merkwaarden naar voren komen. Ook gaan we aan de slag met contentcreatie. Tot slot voorzien we je van concrete adviezen (consultancy) voor je verdere communicatie.