![](https://www.bereic.nl/wp-content/uploads/2024/07/C-5.png)
Dankzij consumentenpsychologie en de inzichten daaruit kun je je website slimmer laten werken. We richten je website zo in dat bezoekers vloeiender richting een ‘conversiedoel’ gaan. Zo zegt het onderbewuste brein eerder ‘ja’ tegen jouw product of dienst.
Meer bestellingen, meer contactaanvragen?
Je trekt bezoekers naar je website, top. Maar soms het lijkt wel alsof er iets mis is. Ze doen niets! Of is er misschien iets mis met jouw website? De bezoekers van je website maken hun beslissingen vaak onbewust. Terwijl jouw website daar mogelijk te weinig op ingericht is. Je website houdt rekening met ratio, terwijl automatische gedragsprincipes doorslaggevend kunnen zijn.
Als bereic® boren we wereldwijd belangrijke kennisbronnen aan op het gebied van consumentenpsychologie. Daardoor is er volop kennis over onbewust consumentengedrag. Die kennis biedt sterke tools om een website echt effectief te maken. Zo bereik je bijvoorbeeld meer bestellingen of meer contactaanvragen.
Toepassen consumentenpsychologie website
Onze consultancy-tak adviseert je over hoe je inzichten uit consumentenpsychologie succesvol toepast op je website. Dat gaat veel verder dan je website als ‘visitekaartje’. Zo’n visitekaartje laat enkel zien hoe je huis eruitziet. Met optimalisatie op basis van consumentenpsychologie zet je website vervolgens aan tot actie. Tot conversie.
Schakel bereic in:
- Obstakels opsporen
De consultant bekijkt je huidige website en doet een ‘expert review’. Dat omvat het opsporen van obstakels die conversie laten ontsporen. De ‘flow’ is belangrijk in je customer journey. - Voorstel verbeterpunten
Die journey richting de conversie kan hoe dan ook beter. Daar doet de consultant een voorstel voor. Met een serie sterke en concrete verbeterpunten kun je gericht aan de slag. - Verleidelijke vormgeving
Vaak is de vormgeving onderdeel van het optimalisatievoorstel. Vormgeving kan bewust en onbewust verleiden tot gedrag, bijdragen aan de aanzet tot actie. Automatische gedragsprincipes. - Kraakheldere klikpaden
Dankzij de verbeterpunten zijn de ‘klikpaden’ die bezoekers afleggen (naar het conversiedoel) kraakhelder. Op die manier wordt je website een snelweg, in plaats van een zandweg. - Gedachteloze gebruiksvriendelijkheid
Uiteindelijk banen we die weg naar bijna gedachteloze gebruiksvriendelijkheid. Zo komen ze je bezoekers zonder moeite en met een goed gevoel bij dat ene conversiedoel.
Samen werken met bereic
Heb je een vraag, een idee of wil je gewoon even kennismaken? We horen graag van je!
Wij staan klaar om je te helpen met al je digitale wensen.